identificer din persona

Persona som marketingværktøj

Når du skal lave Content Marketing, er det vigtigt, at du baserer din contentstrategi på, hvorvidt dine kunder er B2C/forbrugere eller B2B/virksomheder.

En Personas købsrolle er forskellig afhængig af, om det er en B2B- eller B2C virksomhed

forskel mellem en b2b- og b2c persona

B2B personaen repræsenterer specifikt en virksomheds interesse. Normalt er flere personer involveret i købsbeslutningen, og valget er oftest rationelt styret.

B2C personaer fokuserer på egne behov og interesser, og købsbeslutningen er emotionel og baseret på følelser og lyst.

link dine personaer til en købsproces

Hvor finder Persona sine info - online, magasiner o.l.
Hvem har indflydelse på deres køb?
Hvilke konkurrenter er med i købsprocessen?
Hvordan vælger Persona din virksomhed?
Personas købsrejse

VIL DU HAVE SUCCES MED DIN DIGITALE STRATEGI, SÅ LAD OS TAGE ET UFORPLIGTENDE MØDE

– Tina Tofft